Ibland när ditt kontonamn eller domän ändras eller om du har flera Microsoft-konton inloggade på din Windows-session, kan ett av Office-programmen visa ett meddelande som säger att det finns problem med din licens.
För att lösa detta, följ dessa steg:
1) Stäng alla Office-program och öppna sedan Word till exempel. Längst upp till höger ser du din inloggade adress. Välj alternativet "Logga ut". Om du har flera konton, kan det hända att ett av de andra kontona visas som inloggad efteråt. Du behöver logga ut alla konton.
2) Stäng Word och öppna det igen. Programmet kommer automatiskt att be dig logga in igen efter ett par sekunder.
3) Det är viktigt att du anger kontot som har en Office-licens. Det är möjligt att du har flera konton, några av dem med en licens som inte innehåller Office-program utan endast e-post till exempel.
När du väl har loggat in i något av programmen (Word, Excel eller Powerpoint) kommer alla andra program att använda samma konto.
Ibland, om det inte fungerar direkt, rekommenderar Microsoft att du startar om datorn efter att du har loggat ut, och sedan loggar in på Office igen.